Ieder bedrijf verdient loyale klanten

Gerichte marketing
voor +/- 120 opticiens

Klant: Loyalty Lab

Wat

Loyalty Lab heeft een loyaliteitsprogramma ontwikkeld dat op de juiste momenten de juiste boodschap verzendt. Met dat programma stelt zij zelfstandige opticiens in staat om tegen geringe kosten een zeer effectieve marketing uit te voeren. De optiekklanten komen daardoor eerder of vaker naar hun winkel. Aan ons de vraag om de momenten creatief in te vullen, voor elke doelgroep.

Wie

Loyalty Lab is een van onze trouwste klanten. Hun adagium: ‘iedere onderneming verdient loyale klanten’ is ons uit het hart gegrepen.

“In plaats van het tellen van de klanten die je bereikt, start met het bereiken van de klanten die tellen.”

Sandra Christiaansen,
Commercieel directeur
Loyalty Lab

Zo

Op gezette tijden krijgen de klanten van opticiens een gerichte nudge om naar de winkel te komen. Voor een extra aankoop, servicebeurt of advies en soms een kado. Die momenten zijn voor alle klantgroepen hetzelfde, maar de invulling verschilt per groep. Het aanbod, de aanspreekvorm, de invulling van de boodschap, het beeld. Elk moment ontwerpen en schrijven wij zo op vijf verschillende manieren voor maximaal resultaat. Naast dit loyaliteitsprogramma helpen wij Loyalty Lab bij het vermarkten van losse klant- en prospect-campagnes.

Resultaat

Inmiddels nemen er 250 opticiens deel aan hun cross mediale loyaliteitsprogramma. De doelgerichte DM’s en eDM’s hebben een gemiddelde kooprespons van 9%. En inmiddels nemen gemiddeld 60 opticiens de losse campagnes af (DM, eDMs, landingspagina, socials en/of een tabloid). En succesverhalen gonzen in markt. Deze systematische, betaalbare en zeer effectieve marketing die Loyalty Lab en wij samen maken is inmiddels ook ontdekt door de zelfstandige audiciens.

Lentecampagne 2021

Oogmeetweken 2021

Tabloid zomer 2021

Back to school 2021

Uit de praktijk

Onze impact op de wereld