Claim dat je wereldverbeteraar bent of fanatieke sporter, wellicht kok. Beginner of niet, het zegt veel. Het vertelt indirect waarover je praat, wat je kijkt, eet, draagt, leest, gelooft en wat je belangrijk vindt. Voor marketing van een merk werkt dat ook zo.
Een doordachte merk is in essentie dan ook terug te brengen tot een aantal eenvoudige begrippen gevat in kernachtige boodschappen.
Noem het een brandkey, jouw DNA, de styleguide, elevator pitch of een brand identity. Dat is wat ons betreft semantiek. Maar door na te denken over deze kernbegrippen, dringen zich allerhande wezenlijke vragen op. Welk probleem lossen we met marketing op voor onze klanten? Hoe doen wij dat? Wat vinden wij daarbij het belangrijkste? En hoe praat je daar dan over? Hoe smoelt het merk? En welke afdruk laat ons merk achter op deze wereld?
Je wilt dat iedereen jouw merk op eenzelfde manier uitdraagt, begrijpt en herkent, zelfs zonder naam of logo. Om dat te bewerkstelligen zal je deze kern moeten uitwerken in alle vormen van marketing en communicatie met een bijna rigide consistentie.
Hoe kom je tot jouw kern? Wij stellen gerichte vragen, zijn ontevreden met de makkelijke antwoorden, vragen eerlijk door, schetsen, schrijven, toetsen en leggen vast.
En heb jij de antwoorden op deze marketing vragen al? Dan kunnen wij door met stap 2.
Voor ons en onze bestaande en nieuwe klanten is het een enorme zoektocht: verduurzamen. Want wat is een eerlijk product? Wat is een passende propositie, waar vind je die steeds duurzamere en kritischer doelgroep? Dat is niet van de ene op de andere dag geregeld. Verduurzamen is meer en meer een marketingvraagstuk. Want niet het waarom, maar het hoe is de grote vraag. Daarom zetten wij onze kennis van het sturen van consumentengedrag graag in om al onze klanten te helpen bij deze transitie en die positieve draai.
Bel of e-mail voor een verkennend gesprek
Creative partner Loyalty Lab Group