Marketing

Vanuit de kern

Claim dat je wereld­­verbeteraar bent of fanatieke sporter, wellicht kok. Beginner of niet, het zegt veel. Het vertelt indirect waarover je praat, wat je kijkt, eet, draagt, leest, gelooft en wat je belangrijk vindt. Voor een merk werkt dat ook zo.

Een goed doordacht merk is in essentie dan ook terug te brengen tot een aantal eenvoudige begrippen gevat in kernachtige boodschappen.

Onderzoek van Gartner wijst uit dat een consistent merk tot 23% meer omzet oplevert.

Waarom

Noem het een brandkey, jouw DNA, de styleguide, elevator pitch of een brand identity. Dat is wat ons betreft semantiek. Maar door na te denken over deze kern­­begrippen, dringen zich allerhande wezenlijke vragen op. Welk probleem lossen we op voor onze klanten? Hoe doen wij dat? Wat vinden wij daarbij het belangrijkste? En hoe praat je daar dan over? Hoe smoelt het merk? En welke afdruk laat ons merk achter op deze wereld?

Daarom

Je wilt dat iedereen jouw merk op eenzelfde manier uitdraagt, begrijpt en herkent, zelfs zonder naam of logo. Om dat te bewerkstelligen zal je deze kern moeten uitwerken in alle vormen van communicatie met een bijna rigide consistentie.

Zo

Hoe kom je tot jouw kern? Wij stellen gerichte vragen, zijn ontevreden met de makkelijke antwoorden, vragen eerlijk door, schetsen, schrijven, toetsen en leggen vast.

En heb jij de antwoorden op deze vragen al? Dan kunnen wij door met stap 2.