Kwaliteit eist verdieping

Vooruitziende blik

Klant: Optiek van Wely

Wat

Loop de winkel van Optiek van Wely in Roosendaal binnen en je landt gelijk. Uitgekiende esthetiek, aaibare textuur, een barista. Alles straalt ongeëvenaarde aandacht uit. Aandacht voor detail, voor het optiek-ambacht en voor jou, de klant. Onze opdracht: dat gevoel vertalen in een huisstijl, een herkenbare tone of voice en een visueel DNA. Vervolgens dat oog voor kwaliteit consistent toepassen in elke uiting, iedere post, DM, eDM, poster of event op de marketing-jaarkalender.

Wie

Optiek van Wely is een begrip onder opticiens. De eigenaar, Diederik van der Heijden loopt samen met zijn rechterhand Peter Nolf trouw voor de troepen uit. Inmiddels eigenaar van twee goedlopende Optiekwinkels. Ze bedenken, innoveren, proeven, zijn scherp, streven alleen het beste na, weten wat er kan en proberen uit wat onmogelijk lijkt. 

"Optiek van Wely werkt met ambitie en een winnaars­mentaliteit aan het verbeteren van prestaties. In ons vak heet dat: oogzorg van de bovenste plank."

Diederik van ver Heijden, Eigenaar Optiek van Wely en Optiek van Dinther

Zo

Samen met de klant zijn wij op zoek gegaan naar hun kern, de waardes die ze omarmen, de belofte die ze doen, hun verhaal op de markt . En wat bleek? De kwaliteit, die belangrijke drijfveer voor Optiek van Wely, daar zit gelijk ook de spanning. De klant ziet kwaliteit als duur en vooral de jongere doelgroep maakt de overstap naar een scherp geprijsde ketenopticien. De prijsperceptie van hun klanten en prospects is dan ook de grootste uitdaging. Die verhouding prijs/kwaliteit vraagt om uitleg, om toelichting, maar vooral om contact met de klant. 

Kwaliteit eist verdieping.

Resultaat

Optiek van Wely heerst op de markt. Hij kent zijn ‘onderdanen’, weet waar hij ze mee kan verblijden en verrassen. Als autoriteit leggen ze uit, lichten keuze voor (baanbrekende) technieken toe en zijn origineel en vooruitstreven in alle uitingen. De kleurstellingen zijn vorstelijk, de prijzen eerlijk, de beelden hebben altijd een relatief hoog aspiratieniveau. En wat blijkt, door samen te kijken naar mogelijke optiek-onderwerpen in uitingen en daarbij de juiste verleidingsmechanisme in te zetten, heeft Optiek Van Wely:

  • beter contact met haar klanten;
  • een enorme groei doorgemaakt;
  • een bevestiging van hun verhaal in de markt.

Uit de praktijk

Onze impact op de wereld