Strategie

Volgens plan

Contact leggen heeft meer nodig dan een kernachtig verhaal over duurzaamheid. Een merk uitdragen vraagt om een plan. Eerlijk of niet. Je zal het verhaal keer op keer moeten laten landen bij luisteraars, lezers, klanten of geïnteresseerden. Dus contact is een begin. Het is zaak daarna systematisch, aan de hand van beschikbare klantdata, planmatig en op gezette tijden jouw relevantie als duurzame optie te bewijzen.

Waarom

Er is een groeiende markt voor de duurzame opties. Maar of een product nu ‘beter’ is of jouw dienst nu eerlijker, het zal voor de gebruiker een probleem moeten oplossen. Die wijsheid gaat al even mee. Het kan zijn dat je een taak eenvoudiger maakt of gewoon prettiger. Wellicht levert je product winst op in tijd of prestige, neem je  een frustratie weg. Of geeft het gebruik van jouw dienst een goed gevoel?

 

Daarom

Elke klant heeft continu de keuze tussen allerhande oplossingen van jou en je concurrenten. Dus kiest de klant op prijs, toegevoegde waarde, snelheid, beschikbaarheid? Daarom is het van belang om volgens plan de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste doelgroep in het juiste kanaal te krijgen. Het spreekt voor zich dat daarbij ons vertrekpunt de beschikbare klantdata is.

Zo

Samen bedenken wij daarom onderscheidende proposities (liefst duurzaam), brengen de markt en kansen in kaart en onderzoeken waar wij jouw klanten kunnen bereiken. Dat doen wij met concepten, gesprekken met de databeheerders, moodboards, markt­­onderzoeken, klantpanels, interviews, deskresearch. Soms alleen en vaak samen met (data)partners en klanten. En net zoals dat bij stap 1 geldt, heb jij dit huiswerk al gedaan? Dan kunnen we naar stap 3.